Ahir el diari El Periódico sortia amb una portada espectacular: un sol article publicat a plena pàgina, un article de l´alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, avisant de que “El túnel no pot ser moneda de canvi”, fent al·lusió a un futur i hipotètic pacte de CiU amb el govern central, desprès de les eleccions de mars.
Anem a veure. Que a aquestes alçades de la tecnologia uns propietaris de pisos protestin per reflex espontani -com el famós gos de Pavlov- perquè creuen percebre un perill o pèrdua de valor del seu “patrimoni”, no hi ha més remei que admetre’n l´egoisme i la irracionalitat.
Però que uns polítics, una oposició que va adoptar el traçat quan era govern i que demà pot tornar a ser-ho, no dubti en fer el ridícul per uns quants vots, intentant carregar-se el traçat i un projecte tan vital per Barcelona com la futura estació de la Sagrera, això no és de rebut.
Què aquesta gent qüestionin perforar el subsòl d´una ciutat com Barcelona quan els subsòls de totes les metròpolis del mon són veritables formatges de gruyère, no té explicació; sí una, la demagògia, i és trist de veure´ls pujar tan alegrement al carro.
Per només prendre un exemple, la ciutat de París, per sota o a prop de Notre-Dame, de l´Opera, del Louvre, de la Torre Eiffel, la torre Montparnasse, per sota del Sena, etc. passen 16 línies de Metro. Un Metro, complementat amb la xarxa RER (Réseau Extress Régional) de 5 línies que travessen París. A l´estació Chatelet-Les Halles -a dos passos de Notre-Dame- conflueixen 5 línies de Metro i 3 de RER (8 línies en total!). El RER a tota la regió té 256 estacions (33 dintre de París) i
M´he passat mitja vida avergonyit pel franquisme, intentant explicar-lo als amics estrangers, intentant donar les raons objectives de repressió que podien sinó justificar, al menys explicar la seva permanència.
I ara els hauré d´explicar també que sota o a prop de la Sagrada Família no es pot excavar un túnel!
Honestament, jo crec que no s´ho mereixem.
Tags: AVE, Metro, RER, Sagrada FamÃlia