L’era digital

José Antonio Millan, un expert en cultura digital -aquest és el títol que apareix sota el seu nom en un article a El País- denuncia els avatars del pobre consumidor que ha d´afrontar la seva relació amb bancs, companyies elèctriques, telefòniques o proveïdores d´Internet, a través del telèfon.

Es queixa amb raó del penós que és per l´usuari, desprès de sortejar tota una sèrie de menús xifrats, arribar a connectar amb un ser humà i descobrir que la seva capacitat d´acció és realment escassa, perquè les empreses “estan substituint personal de alta qualificació i pròxim al client per un altre de menor formació, localitzat en indrets més econòmics i recolzat en manuals de procediments”.

Ah! I no intentes demanar parlar amb un superior o algú que realment sàpiga del tema perquè no ho aconseguiràs. Ni desplaçant-te com ho vaig fer jo, a la seu de Telefònica de Barcelona, un enorme edifici de l´avinguda de Roma on no vaig poder passar de la porta. A totes les meves preguntes, la responsable de seguretat només tenia una resposta: adrecis al 1004!

A l´article esmentat, desprès d´enumerar tota una sèries de fets que tots hem patit, l´autor acaba concloent: “Sí, podríem dedicar la nostra vida a denunciar cada un d´aquests abusos o infraccions, però molts creiem que els poders públics haurien de protegir efectivament els seus ciutadans d´aquestes constants, desgastadores y abusives pràctiques”.

Estem totalment d´acord. Tanmateix com més val riure que plorar, acabem amb una nota humorística i molt reveladora de que això de que la sacrosanta “competència” tot ho solucionaria és una altra de les moltes fal·làcies amb les que ens han volgut fer combregar. He patit els canvis tècnics del proveïdor d´Internet ONO durant mesos. Al final excedit justament per la manca d´explicacions del que estava passant, he acabat per donar-me’n de baixa. Just passat a Telefònica, em trobo amb el meu veí d´escala que em pregunta:

– Tu, quin proveïdor d´Internet tens?

– Fins ahir tenia ONO, per què?

– Perquè estic, fins al monyo de Telefònica, i vull canviar!

Leave a Reply